top of page

עורו טמוני חברון

מתי מטמון נהיה מטמון? רק כשמישהו יודע שהוא טמון איפשהו.

ורק כשהמישהו שיודע שהוא טמון איפשהו, יודע שמה שטמון בתוכו הינו בעל ערך.

ורק כשהמישהו שיודע שהוא טמון איפשהו, ושהדבר הטמון הוא בעל ערך, יודע איך להוציא ממנו את הערך.

והנה, הפתעה.

יש מטמונים שלא חייבים להיחשף לאוויר העולם כדי להוציא מהם את הערך הטמון בהם.

יש מטמונים שצריכים להישאר טמונים, ומספיקה הידיעה שהם שם כדי להשפיע על היודעים עליהם את כל הטוב שטמון בהם.

יש מטמונים, שהמכירים אותם יודעים, שעוד ייחשפו, יתעוררו, ויזכו לראות את השפעתם הטובה, גם אם זה יקח שנים.

גם אם זה יקח אלפי שנים.

כל עוד המכירים אותם יודעים, וממתינים.



״(במדבר יג, כב) ״ויעלו בנגב ויבא עד חברון״ - ״ויבאו״ מבעי ליה (למה כתוב ויבא, הלא היו 12 מרגלים, היה צריך לכתוב ויבואו?) אמר רבא: מלמד שפירש כלב (בן יפונה) מעצת מרגלים והלך ונשתטח על קברי אבות. אמר להן: אבותי, בקשו עלי רחמים שאנצל מעצת מרגלים! …והיינו דכתיב (במדבר יד, כד) ״וְעַבְדִּי כָלֵב עֵקֶב הָיְתָה רוּחַ אַחֶרֶת עִמּוֹ וַיְמַלֵּא אַחֲרָי וַהֲבִיאֹתִיו אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר בָּא שָׁמָּה וְזַרְעוֹ יוֹרִשֶׁנָּה.״ (בבלי מסכת סוטה דף לד:)


״וַיָּרֵעוּ לָנוּ מִצְרַיִם וְלַאֲבֹתֵינוּ – מִכָּאן שֶׁהָאָבוֹת מִצְטַעֲרִים בַּקֶּבֶר כְּשֶׁפֻּרְעָנוּת בָּאָה עַל יִשְֹרָאֵל״ (רש״י במדבר כ׳ טו׳)


״קם רבי שמעון, פתח ואמר: "לְךָ ה' הַגְדֻלָּה וְהַגְבוּרָּה" וכו'. עליונים שִּמְעו! אתם הטמונים בחברון והרועה הנאמן, התעוררו משנתכם! "הָּקִּיצוּ וְרַנְנוּ שכְנֵי עָּפָּר", אלו הצדיקים הללו מצד שנאמר בהם "אֲנִּי יְשֵנָּה וְלִּבִּי עֵר", ואין הם מתים, ומפני זה נאמר בהם "הָּקִּיצוּ וְרַנְנוּ" וכו'. הרועה הנאמן, אתה והאבות הקיצו ורננו להתעוררות השכינה, שהיא ישנה בגלות, שעד עתה הצדיקים כולם טמונים וישנים בקבריהם. …מיד קם הרועה הנאמן והאבות הקדושים עמו.״ (פתח אליהו)


עורו טמוני חברון

שמן על בד 90:70 ס״מ תשפ״ג 2023

bottom of page